EAZ – Klassförmågor: Djurförmågor

Hos de karaktärer som står närmast besten, så finns det möjlighet att utveckla djurförmågor. Det är främst förmågor som naturligt finns hos den ras vars best du har inom dig, men det finns möjlighet att mutera utanför sina naturliga förmågor också.

  • Amfibisk
  • Blixtsnabb
  • Flyktsinne
  • Giftbett
  • Grävare
  • Hoppförmåga
  • Jaktsinne
  • Klättrare
  • Liten
  • Ljudlös
  • Lurvig
  • Löpsnabb
  • Nattsyn
  • Pansar
  • Rovattack
  • Sjätte sinne
  • Stor
  • Svans
  • Varningsrop
  • Växtätare

Kostnad

För att kunna köpa upp en djurförmåga med erfarenhetspoäng gäller följande.

  • Du får max ha en mänsklighet på 74%
  • Du ska ha förlorat dig till besten nyligen (Se regler för detta nedan).
  • Om du önskar skaffa en djurförmåga som inte naturligt finns hos din best, dubblas kostnaden för det första steget i den onaturliga förmågan. Övriga steg kostar ordinarie pris.
  •  Om du blandar djurförmågor med mutationer eller cybernetik, så minskar din mänsklighet med extra mycket för den förmåga som inte finns i din klass. Dvs om du är en djurmutant med mutationer från start, men nu även skaffar djurförmågor, så kommer varje djurförmåga du skaffar, ge dig dubbelt så högt avdrag på mänskligheten.