Magnetfält

En specialbeställd Talang, skapad på önskemål av en av mina spelare.

Förkrav: mutationen Magnetism
Din mutation har utvecklats till en nivå att den är mer eller mindre aktiv hela tiden.  Du utstrålar kroniskt ett magnetfält och kan genom att fokusera på denna förmåga dra nytta av hur material som har lätt påvisbara magnetiska egenskaper, såsom kobolt, järn och nickel, svarar på ditt magnetfält.

  • Du kan som en Handling känna av din omgivning som en levande metall detektor och t ex “se” vilka metaller som finns runt om dig och få en ungefärlig mental bild hur de är utformade.
  • Flytta eller böja större metallobjekt. Ju större objekt man försöker påverka, ju fler mutationspoäng behövs spenderas. SL avgör antalet poängen som behövs.
  • Med tillgång till metallplåtar eller liknande kan mutanten forma dessa som ett tillfälligt skydd runt som sin kropp och därmed under en strid öka sitt rustningsvärde med 1T6. Det kostar en mutationpoäng att aktivera denna förmåga.
  • Om tillräckligt stora metallobjekt finns i närheten (tyngre än mutanten) kan mutanten långsamt (gånghastighet) levitera genom att anpassa sitt magnetiska fält i förhållande till metallobjektet. Denna krafts räckvidd är lika många meter som mutantens nuvarande Skärpa, men kan förlängas med ytterligare 10 meter per spenderat Mutationspoäng.